Ofte stilte spørsmål

Hjem » Ofte stilte spørsmål

Ofte stilte spørsmål

Det er noen spørsmål som går igjen, og da er det ikke noe poeng i å gjenta seg: Derfor finner du svar på ofte stilte spørsmål nedenfor.

F.A.Q.

Disse spørsmålene får vi ofte

Når på dagen vasker dere?

Vi vasker normalt på dagtid, og på hjemmerenhold oftest når ingen er hjemme. Men dette kan du velge selv. Vi kan utføre tjenester mellom 0600 og 2100. Ved spesielle behov kan vi også jobbe til andre tider og i helger.

Hva slags bindingstid og oppsigelsestid opererer dere med?

Vi har ingen bindingstid, og skulle du ønske å avslutte samarbeidet står du fritt til å gjøre dette. Av hensyn til våre medarbeidere og våre plikter som arbeidsgiver, må vi likevel ha en måned på å avslutte oppdraget riktig. Vi har også en åpning for å pause abonnementet på regelmessig renhold, og kanskje dette kan være bedre enn en oppsigelse?

Snakker alle deres ansatte norsk?

God kommunikasjon er avgjørende for et best mulig resultat og fornøyde kunder. Alle medarbeidere i Hjem+ snakker derfor norsk eller engelsk, og du vil alltid ha mulighet til å snakke med ansvarlig som snakker flytende norsk.

Hvordan betaler jeg for tjenestene deres?

Vi sender faktura på mail etter utført oppdrag, med 10 dagers betalingsfrist. Skulle du ønske det får vi til å sende en papirfaktura per post også.

Hva hvis noe blir ødelagt av dere?

Det kan dessverre skje at vi kan komme til å skade eller ødelegge noe i din bolig. I så tilfelle har du en trygghet ved at Hjem+ selvsagt tar ansvar for dette, og vi har forsikring gjennom Codan forsikring som dekker skader på tredje manns eiendom som det heter.

Hvordan får dere tilgang til huset når jeg er borte?

Dersom du har kodelås på døren ber vi om at det genereres en egen kode for oss. På den måten kan du ha full kontroll. Dersom du har lås med nøkkel må vi få utlevert en av disse, slik at vi kan låse oss inn. Nøkler blir kvittert ut med eget nøkkelkvitteringsskjema, og nøkler blir oppbevart forsvarlig og innelåst på vårt hovedkontor.

Hva gjør jeg hvis jeg ikke er fornøyd med resultatet av renholdet?

Vi ønsker at alle kunder skal være fornøyde, og strekker oss så langt vi kan for dette! Vi har en kvalitetsgaranti der vi innen 24 timer kommer tilbake og retter opp det som ikke var i orden første gang, uten ekstra kostnad for deg som kunde. Ikke vær redd for å si fra om ting du ikke er fornøyd med, det er slik vi blir bedre!

Hva gjør dere for miljøet?

Vi er glade for at du spør om dette, for her gjør vi mer enn de fleste – og det er vi stolte av. Vi er faktisk verdens første klimapositive selskap i vår bransje, gjennom CHOOOSE (klikk her for å lære mer om hva det er). Vår løsning hos CHOOOSE gjør at vi veier opp for det dobbelte av det vår bedrift normalt ville slippe ut! I tillegg gjør vi alt det de andre miljøbevisste selskapene gjør: Vi kjører utslippsfritt (elbiler), alle våre rengjøringsmidler er miljømerkede (svane eller EU blomst) og vi resirkulerer i den grad vi har mulighet. Vi avkrever også en miljøerklæring fra våre leverandører, og vi opererer med trippel bunnlinje (naturkapital og sosialkapital regnes også med – ikke bare penger). Du kan være trygg på at Hjem+ er et meget miljøvennlig valg!

Hva slags opplæring får deres ansatte?

Hjem+ er veldig opptatt av at alle ansatte har god og riktig, faglig opplæring. Alle våre medarbeidere, uavhengig av tidligere erfaring, gjennomfører vårt eget opplæringsprogram. Dette innebærer blant annet en teoretisk og praktisk gjennomgang av fremgangsmåten, metodene, utstyret og midlene vi bruker og bygger på de samme prinsippene som et fagbrev i renhold innebærer. Etter dette er det trening, gjennom å være med erfarne medarbeidere og operative ledere ut på jobb, med etterfølgende evaluering.